Weer heel wat miles verder - Reisverslag uit Bath, Verenigd Koninkrijk van Harwich - WaarBenJij.nu Weer heel wat miles verder - Reisverslag uit Bath, Verenigd Koninkrijk van Harwich - WaarBenJij.nu

Weer heel wat miles verder

Door: Els

24 Juli 2017 | Verenigd Koninkrijk, Bath

Nadat wij het eiland With verlaten hadden konden we meteen onze regenkleding aan en dat bleef bijna de gele dag zo.
Het is dan meteen broeierig warm en met wat heuvels erbij kom je al snel op kook niveau.
We zijn zaterdag 22 juli in Bournemouth aangekomen en de stad bekeken.
Een toeristische stad en erg druk bezet met pizza/ kebab achtige tenten, niet ons plekje.
Omdat we de weersvoorspelling gezien hadden besloten we om de zuidkust te verlaten en na via Sustrans kaartmateriaal de route richting Bath te beginnen.

Zondag 23 juli via Poole harbor route nr. 25 naar het noorden.
Het is lekker paddelen en af en toe een stukje op voormalig spoor fietst uiterst relaxt. We vergeten de dikke hobbels maar even.
Bijna aan het einde van de dag zaten we in een hevige regenbui en zo kwamen we na lang zoeken bij Gillingham aan bij een Lodge.
Mevr. Was zeker niet blij met al onze natte spullen en we mochten het niet op de kamer zetten. Later trok ze toch bij en bleek wel zeer aardig.
Het huis The Milton Lodge is een hotel maar lijkt meer op een uit de hand gelopen verzamelaars woede van de oude baas. Programma Showroom kom hier zeker eens een kijkje nemen.( als het nog bestond )
Na een zeer uitgebreid ontbijt( wij waren de enige gasten ) mochten we met heel veel tips voor Dorset het landgoed verlaten

Maandag 24 juli een kleine tocht naar Bath dachten we, maar dat was even anders, Dorset is bekend om zijn heuvels en dat hebben we geweten.
Gelukkig zat er ook wel wat trailway stukken bij en op het laatst een oude spoortunnel van 10 min. fietsen in een beetje verlichte en met vioolmuziek verzorgde omgeving, koud was het wel maar de rest maakt het zeer aangenaam.
We zijn nu in een Universiteits /hotel achtige kamer in hartje prachtig Bath.
We blijven hier 3 nachten om de omgeving te bekijken en dan weer verder.

Tilly voor morgen van harte proficiat met je 65 ste verjaardag, we wensen je vanuit UK een gele fijne dag toe.

• 25 Juli 2017 - 15:30

Mia En Andre:

hallo fiets liefhebbers,
    jullie verhaal over Bournemouth is heel herkenbaar, wij vonden er ook niets aan.
    IN Bath veel mooie oude gebouwen te bezichtigen,en zeker het romeinse badhuis is nog heel goed intact. royal crescent met zijn halfmaanvormige straat waarin verschillende winkeltjes zijn onder gebracht. Het heeft alleen allemaal onderhoud nodig,zoals alle huizen, gebouwen in zuid engeland.
    wij zijn inmiddels weer aan de regen gewend,en hebben ons eerste fietstochtje van 3km weer in de benen, poe poe.
    Het is zo leuk om jullie verslag te lezen,en te volgen.
    Blijf lekker genieten van de ale en fish and chips en vooral van de brutale seagulls.
    knuffel van ons

• 27 Juli 2017 - 14:31

Chantal:

Hoi Hans en Els,

Ik heb onder het genot van een kopje koffie jullie verslagen met veel plezier gelezen.
    Wat tof om te horen dat jullie het zo naar jullie zin hebben.
    De plekken waar jullie zijn, hebben we ook met veel bewondering bezocht.

Bath is een geweldige stad, de stad van de beste schrijfster aller tijden; Jane Austen.
    Geweldig!

Nog 3 nachtjes slapen en dan gaan wij ook op reis, we zullen uiteindelijk over jullie heen vliegen onderweg naar Canada, waarschijnlijk zijn we dan maar een kilometer of 15 van jullie verwijderd.

Geniet van elke dag en elk moment, van de culinaire lekkernijen, de uitzichten, de tocht, de hartelijke mensen en het avontuur.

Dikke knuffel uit het bewolkte Heerlen,
    Chantal

• 27 Juli 2017 - 20:38

Hannie En Jo :

Hallo Hans en Els

Wij lezen met veel plezier jullie reisverslag,
    Hopelijk krijgen jullie de komende weken wel wat beter weer, wij denken nog terug aan Belgie, Jo vraagt zich af hoe jullie dit volhouden, was niks voor hem.
    HaHaHa maar jullie zijn echte bikkels.
    Nog heel veel plezier en avontuur.

Veel groetjes Hannie en Jo